1 de abril

Podem llança una campanya de suport a l’esport femení per reivindicar la Igualtat en aquest sector i visibilitzar el seus problemes

• La campanya conclourà el proper dimarts, 5 d’abril, amb un partit que jugaran el primer equip del Collerense femení i dones que conformaran un equip de Podem, per tal de cridar l’atenció sobre la difícil situació que travessen les jugadores del Coll d’en Rebassa i de l’esport en general

cartell collerense

2016.03.31. Podem ha llançat aquest dijous una campanya de suport a l’esport femení que ha arrencat a Twitter amb l’etiqueta #TotesJugam , que ha estat trending topic durant gairebé tota la tarda. Amb aquesta iniciativa el partit intenta visibilitzar la situació de les dones en la pràctica esportiva professional, les necessitats econòmiques, la manca de salaris per a les esportistes d’elit, així com d’ajuts i patrocinadors, o l’escassa difusió de la seva activitat en els mitjans de comunicació.

La campanya ha estat trending topic.

La campanya ha estat trending topic

La campanya continuarà en xarxes socials durant els pròxims dies, on es mostraran vídeos de suport amb missatges reivindicatius per part de dones integrants del partit a Mallorca i a nivell autonòmic. Aquestes accions conclouran el proper dimarts, 5 d’abril, amb un partit que jugaran el primer equip del Collerense femení i dones que conformaran un equip de Podem, per tal de cridar l’atenció sobre la difícil situació que travessen les jugadores del Coll d’en Rebassa, tot i ser l’únic equip de futbol balear jugant a primera divisió de forma constant des de fa més de 7 anys.

Podem aposta per la transversalitat dels principis d’igualtat a les polítiques públiques. Sota aquesta perspectiva proposa l’aprovació d’un Pla Integral de Promoció de la Salut, per abordar el sedentarisme i l’obesitat infantil, la creació d’un Fons Social de l’Esport que tindrà com a fi el finançament, la mediació i la promoció de projectes socioesportius, d’educació física i de recerca i difusió, així com el foment de la creació de valor a l’esport a través de la R + I + D.

Igualment vam plantejar la creació d’un Pla de suport a esportistes d’alt nivell, així com l’aprovació d’una Llei de regulació de les Professions de l’Esport, una de les principals demandes del sector. Una altra de les propostes de Podem és portar més esport a les escoles, amb tres hores d’Educació Física setmanals i incorporació de l’assignatura d’Educació Física al currículum de segon de batxillerat.